بعد از رفتن رضاشاه از کشور و جانشینی محمدرضا شاه جوان و تغییرات پی در پی در پست نخست وزیری و فعالیت های سیاسی فضایی ایجاد شد تا ملی شدن صنعت نفت در مجلس تصویب شود و پس از آن دکتر مصدق به پست نخست وزیری رسید. امریکا و انگلیس که منافع خود را در خطر می دیدند به توطئه داخلی و خارجی علیه ملی شدن صنعت نفت ایران پرداختند که با حمایت های مردم و روحانیون و دفاع دکتر مصدق از حق مالکیت مردم بر منابع کشور در دادگاه لاهه نهضت ملی شدن صنعت نفت ادامه یافت و دکتر مصدق دخالت دادگاه لاهه را در امری که مربوط به حق حاکمیت ایران بود صالح ندانست و دادگاه نیز به عدم صلاحیت خود ر نقطه سر خط ......
ما را در سایت نقطه سر خط ... دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 157 تاريخ: دوشنبه 29 شهريور 1395 ساعت: 9:49